top of page
Снимка на автораEkaterina Plamenova

Навигация в Супермаркета

Замисляли ли сте се защо, когато влезнем за нещо определено в супермаркета, излизаме с повече покупки? А защо плодовете и зеленчуците ни посрещат от входната врата?

Когато влизаме в супермаркета, обикновено го правим с определена цел. Без значение каква е тя обаче, супермаркетът е проектиран така, че да ни накара да купим повече от това, за което сме дошли и да купим най-скъпия от даден вид продукт.



Плодовете, зеленчуците и цветята ни посрещат от входната врата , за да получим усещането, че влизаме на място, което е като здравословен и натурален оазис, който се различава от забързаната ни (и обикновено не толкова здравословна) работна среда.


Най-често пазаруваме яйца, мляко, сирене, масло и ако сте забелязали рафта с този вид продукти се намира накрая на магазина и за да стигнем до него, трябва да минем през многобройни преработени храни, като зърнени закуски, чипс, газирани напитки , които ни изкувашават...

Тези са обикновено с най-висока цена и се намират на нивото на очите ни. Същото се отнася и за силно преработените продукти, които искат да бъдат видяни от децата - те обикновено са позиционирани на по ниско ниво, така че малките представители да ги забележат.

Други т.н. маркетингови трикове, които някои супермаркети прилагат са избора на музика (например инструментална с бавно темпо), която забавя скоростта ви и така увеличава обема на продажбите, както и изкуствените аромати на примерно прясно изпечен (топъл) хляб или шоколад, които ни карат да огладнеем и да ги сложим в количката.


Тези маркетингови трикове са създадени от големите корпорации още през 70-те години, когато възниква т.нар. “Non Fat Industry”, която цели да извлече максимална полза от продажни на стоки с висок гликемичен индекс, които се оказват изключително нездравословни за хората.

Всъщност, най-полезните храни се намират на най-невидните места и в най-ограничено предлагане.

Затова, когато пазарувате е най-добре да направите предварителен списък със здравословни продукти и да се стремите да се придържате към него, защото по пътя ще срещнете много изкушения.

Очаквайте повече за това какви продукти да пазаруваме в следващия ни пост

30 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Comments


bottom of page